Μαντάς: Σκοπός η εξασφάλιση της καλύτερης τιμής για τη διαχείριση των απορριμμάτων του Δήμου (pics)

Fri, 26/01/2018 - 19:44

 

Κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ Βόρειας Κυνουρίας την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου το πρώτο θέμα εντός ημερήσιας διάταξης, που είχε ως αντικείμενο την έναρξη της διαδικασίας κομποστοποίησης αστικών στερεών αποβλήτων και την ανάθεσή της σε τρίτους, έφερε διαφωνίες ανάμεσα στη δημοτική αρχή και στην αντιπολίτευση. Τα όσα ειπώθηκαν στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αντικατοπτρίζουν τον προβληματισμό κάθε Δήμου στην Αρκαδία.

Κατά την εισήγηση του θέματος, ο κ. Μαντάς ανέφερε ότι η διαδικασία της κομποστοποίησης αστικών στερεών αποβλήτων με βάση τον προηγούμενο διαγωνισμό ολοκληρώθηκε με τα ευεργετικά αποτελέσματα που είχε.

Ο νέος διαγωνισμός, όπως είπε ο κ. Μαντάς, αφορά σε 2.213 τόνους με τιμή αφετηρίας τα 65 ευρώ ο τόνος. «Ζητάμε να προσκαλέσουμε τις εταιρίες να δώσουν μειοδοτική προσφορά. Το συμβατικό ανικείμενο είναι ίδιο με αυτό που λειτουργούσε στον Τάνο όλο αυτό το διάστημα».

Ο δήμαρχος προχώρησε σε κάποιες διευκρινίσεις:

  • Αν κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σύμβασης δοθεί οριστική ή προσωρινή λύση άλλη ή σε όμορο Δήμο, τότε αυτή η σύμβαση θα λυθεί μονομερώς δίχως επιβάρυνση για τον Δήμο.
  • Αυτή η σύμβαση θα μας επιτρέψει να μην έχουμε για το επόμενο έτος ανεξέλεγκτους ΧΑΔΑ, να έχουμε διαχείριση και αποκομιδή των απορριμμάτων, και να μην έχουμε πρόστιμα.

Ο Γιώργος Καμπύλης, αφού έδωσε τις ευχές του για το νέο έτος, ρώτησε τον δήμαρχο αν σε περίπτωση που εγκριθεί ο φάκελος για κάποιο έργο τι θα γίνει με τη σύμβαση. Εφόσον εγκριθεί αυτό το έργο, τι θα γίνει; Η τιμή αυτή των 80,60 ευρώ με τον ΦΠΑ, πώς προέκυψε και γιατί ξεκινάμε με αυτή την τιμή;

Ο κ. Γιάννης Γιοβας, ρώτησε για την ποσότητα του παραγόμενου ανακυκλώσιμου υλικού από τη διαχείριση και ρώτησε αν ο εργολάβος απομακρύνει το υλικό αυτό, όπως είναι η συμβατική του υποχρέωση.

Ο κ. Άγγελος Καμπύλης είχε αρκετές ερωτήσεις:

  • Η αποκομιδή των σύμεικτων θα συνεχίζεται από ιδιώτη;
  • Γιατί θα επιβαρύνει τον Δήμο η γεφυροπλάστιγγα;
  • Μείγματα υλικών ή άλλα ΚΔΑΥ θα περνούν από την ίδια διεργασία;
  • Για τα ανακυκλώσιμα θα κάνει αποκομιδή ο Δήμος μας;
  • Το υπόλειμμα θα δεματοποιείται, θα αποθηκεύεται προσωρινά και θα απομακρύνεται από τον εργολάβο. Τι είναι αυτό το προσωρινά;
  • Πού θα πηγαίνει το υπόλειμμα;
  • Κάποια υπολείμματα θα απομακρύνονται με φροντίδα του εργολάβου για την παραγωγή RDF, που είναι τοξικό για την υγεία. Δεν έχει καμία σχέση αυτό με την οικολογική διαχείριση των απορριμμάτων.
  • Επικουρικά ο Δήμος θα παρέχει ρεύμα, νερό κ.ά. Έχει υπολογιστεί αυτό το κόστος συνολικά;
  • Πόσο χρόνο εκτιμάται ότι θα μας καλύψει η σύμβαση; Υπάρχει ένα υπόλοιπο κατ' έτος κατ' εκτίμηση περίπου 2.000 τόνων. Η σύμβαση θα μας καλύψει 8-10 μήνες και μετά, τι;
  • Στο ΚΔΑΥ δύναται διάφορα άλλα ΚΔΑΥ να κάνουν εκεί επεξεργασία. Τι εννοεί;
  • Τα δικαιώματα των εργαζομένων: Για να λειτουργήσει αυτή η μονάδα, χρειάζεται προσωπικό. Να μην γίνει εκμετάλλευση.
  • Παραγωγή αναλυκλώσιμων και κομπόστ 1.600 τόνων, λέει η τεχνική μελέτη. Από αυτούς τους τόνους ποιος θα έχει το όφελος;

Ο κ. Μαντάς απάντησε ότι το κόστος της διαχείρισης δεν έχει στάνταρ τιμή, αλλά μεταβαλλόμενη κατ' έτος: «Υπολογίζεται με αφετηρία το κόστος της προηγούμενης σύμβασης. Υπάρχει ασφάλεια, καθώς δεν προσδοκάμε να επιτύχουμε τιμές ακριβότερες αλλά χαμηλότερες».

Στον κ. Καμπύλη ο δήμαρχος απάντησε λεπτομερώς:

  • Δεν υπάρχει καμία συμβατική υποχρέωση του εργολάβου να κατασκευάσει γεφυροπλάστιγγα.
  • Ακόμη, αν εγκριθεί το πρόγραμμα, σημαίνει ότι μπορεί ο Δήμος να προμηθευτεί μηχανήματα και να ρίξει το κόστος της διαχείρισης. Το ζήτημα είναι να προκύψει ανάδοχος που θα επεξεργάζεται τα απορρίμματα.«Πολύ προσεκτικά θα γραφτεί αυτό μέσα στη σύμβαση. Είναι άλλο αντικείμενο η επεξεργασία με κινητά μηχανήματα και άλλο η μόνιμη. Όταν εγκριθεί το σχέδιο, θα λυθεί η σύμβαση και θα έχουμε μόνιμη λύση».
  • Το κόστος αν εγκριθεί η λύση της μόνιμης διαχείρισης, θα φθάνει στα 40 ευρώ τον τόνο.
  • «Το ανακυκλώσιμο υλικό πρέπει να περνάει πρώτα από ΚΔΑΥ. Έχουμε δεμευτεί για την κατασκευή ακόμα δύο ΚΔΑΥ».
  • Υπάρχει στη σύμβαση ξεκάθαρη αναφορά για τη δεματοποίηση και την αποθήκευση του υπολείμματος. Θα πούμε ξεκάθαρα ότι το υπόλειμμα εντός διμήνου θα πρέπει να απομακρύνεται.

Ακόμη, ο κ. δήμαρχος επεσήμανε ότι στην Πελοπόννησο δεν υπάρχει νόμιμος χώρος για την επεξεργασία. Και υπάρχει αναφορά που ρυθμίζει ότι η απομάκρυνση του υπολείμματος θα γίνεται αφού ο εργολάβος έχει προσκομίσει χαρτιά που θα αποδεικνύουν πού πηγαίνει το υπόλειμμα.

Το υπόλειμμα που θα οδεύσει σε ΧΥΤΥ κοστίζει 23 ευρώ ο τόνος, και με αυτό δεν επιβαρύνονται οι δημότες, είπε ο κ. δήμαρχος και συμπλήρωσε: «Όχι, μέσα στη σύμβαση δεν ορίζει ο Νόμος ότι θα κάνουμε λόγο για τα δικαιώματα των εργαζομένων. Όλες οι δικλείδες γύρω από το προσωπικό ελέγχονται από τον Νόμο και τον εμποστευόμαστε».

Το όφελος από τη διάθεση του ανακυκλώσιμου υλικού το έχει ο ανάδοχος. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, καθώς το όφελος το έχει ο ανάδοχος που θα έχει τη χαμηλότερη τιμή. Απευθυνόμαστε στην ελεύθερη αγορά για να πάρουμε την καλύτερη τιμή.

Κοινό ρεπορτάζ astrosnews.gr, arcadiaportal.gr

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
katafigio