Η Αποκεντρωμένη ακύρωσε την απόφαση του ΔΣ Β. Κυνουρίας για τη σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού με τους Δήμους Ναυπλιέων και Επιδαύρου

Τετ, 16/12/2020 - 10:29
Image
Η προσπάθεια για τη σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού από κοινού από τους Δήμους Βόρειας Κυνουρίας, Ναυπλιέων και Επιδαύρου πέφτει στο κενό, μετά την άρνηση της Αποκεντρωμένης να κάνει δεκτή την προσφυγή του επικεφαλής της μειοψηφίας Παναγιώτη Μαντά κατά της απόφασης του ΔΣ με ημερομηνία 20 Σεπτεμβρίου 2020.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη προσφυγή κατά της απόφασης ΔΣ που κάνει δεκτή η Αποκεντρωμένη, καθώς στα τέλη Νοεμβρίου έκανε δεκτή την προσφυγή του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Επιδαύρου Αλέξανδρου Τσιλογιάννη, ακυρώνοντας την απόφαση που είχε λάβει ο Δήμος για τη δημιουργία Αναπτυξιακού Οργανισμού (δείτε ΕΔΩ).
 
Η απόφαση της Αποκεντρωμένης που αφορά στη Βόρεια Κυνουρία εκδόθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 2020. Στο έγγραφο συμπεριλαμβάνεται η μακροσκελή αναφορά της διοικούσας παράταξης του Δήμου που υπερασπίζεται την απόφαση που έλαβε το ΔΣ, ωστόσο οι νομικές ως επί το πλείστον αναφορές έπεσαν στο κενό, διότι δεν συντρέχουν βασικές προϋποθέσεις, σύμφωνα με την Αποκεντρωμένη, και δεν έχουν γίνει όλες οι νόμιμες ενέργειες ώστε σύμφωνα με τον Νόμο να συσταθεί ο νέος Αναπτυξιακός Οργανισμός.
 
Έτσι, οι λόγοι που η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου ακύρωσε την απόφαση του ΔΣ Βόρειας Κυνουρίας, είναι:
 

''Ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας με την 143/2020 Απόφαση ΔΣ αποφασίζει την έγκριση σύστασης Αναπτυξιακού Οργανισμού ΟΤΑ στο πλαίσιο των διατάξεων του αρθ. 2 του ν. 4674/2020 συμπράττοντας με τους Δήμους Ναυπλιέων και Επιδαύρου, με ποσοστό συμμετοχής 33%. Μέχρι 20-12-2020 υποχρεούται να καταβάλει το ποσό της εισφοράς του με μετρητά στο αρχικό κεφάλαιο(άρθρο 6 του καταστατικού), ήτοι το ποσό των 150.100,00€, χωρίς να προκύπτει από το Σώμα της Απόφασης η προηγούμενη υποχρεωτική εγγραφή πίστωσης στον προϋπολογισμό του οικείου Δήμου ή η πιθανή αναμόρφωση του Προϋπολογισμού για την εγγραφή νέας πίστωσης, κατά παράβαση του Π.Δ/τος 63/2005,αρθ. 90 που αφορά στον έλεγχο δαπανών που προκαλούν οι κανονιστικές διοικητικές πράξεις και ειδικότερα: «1. Η κατά νομοθετική εξουσιοδότηση έκδοση από οποιοδήποτε διοικητικό όργανο κανονιστικών διοικητικών πράξεων που συνεπάγονται κάθε είδους δαπάνες σε βάρος του Δημοσίου επιτρέπεται εφεξής μόνο αν έχει εγγραφεί αντίστοιχη πίστωση στον προϋπολογισμό του Κράτους.2. Στο κείμενο των κανονιστικών πράξεων και σε ιδιαίτερο ακροτελεύτιο άρθρο ή στο προοίμιο αναγράφεται υποχρεωτικά το μέγεθος της δαπάνης, η κατανομή σε οικονομικά έτη, ο τρόπος αντιμετώπισης της για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών και αναφέρεται υποχρεωτικά από το αρμόδιο για την έκδοση όργανο, ο ειδικός φορέας του Προϋπολογισμού και ο Κωδικός Αριθμός Εξόδου(Κ.Α.Ε.), από την εγγεγραμμένη πίστωση των οποίων πρόκειται να καλυφθεί η εν λόγω δαπάνη. .....3. Η παρ. 1 εφαρμόζεται αναλόγως στους οργανισμούς τοπικής υποχρεωτικής , κοινωνικής ασφάλισης και σε όλα τα άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου καθώς και στα κρατικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου . Στην περίπτωση αυτή στο κείμενο κάθε κανονιστικής πράξης σε ιδιαίτερο ακροτελεύτιο άρθρο ή σε ιδιαίτερη ακροτελεύτια διάταξη με τον τίτλο: κάλυψη δαπάνης αναγράφεται υποχρεωτικά το μέγεθος της δαπάνης και η κατανομή της σε οικονομικά έτη και βεβαιώνεται επίσης υποχρεωτικά από το αρμόδιο για την έκδοση ή την έγκριση της πράξης όργανο, η πίστωση του προϋπολογισμού του νομικού προσώπου από την οποία πρόκειται να καλυφθεί η εν λόγω δαπάνη. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοια πίστωση , αναγράφεται η πράξη των αρμόδιων οργάνων με την οποία τροποποιείται ο Προϋπολογισμός του νομικού προσώπου για τη δημιουργία της αναγκαίας πίστωσης 4. Η αναφορά των στοιχείων των προηγούμενων παραγράφων στο σώμα της κανονιστικής πράξης αποτελεί ουσιώδη τύπο για την έκδοσή της....».Η δε επίκληση του αρθ. 61 Ν. 4735/2020(ΦΕΚ 197α/12.10.2020) -σύμφωνα με το οποίο: «Η επιχορήγηση Δήμων για κάλυψη της συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο των νεοσύστατων νομικών προσώπων του αρθ. 2 του Ν. 4674/2020 και η ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας τους. Με την πρόσκληση εξειδικεύονται οι δυνητικοί δικαιούχοι και οι δαπάνες που ενισχύονται ή καλύπτονται καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή της περίπτωσης αυτής» -στις απόψεις του Δήμου επί της προσφυγής(σχετ.26), ως στήριξη του εγχειρήματος της σύστασης αναπτυξιακού οργανισμού από μελλοντική χρηματοδότηση του ΠΔΕ, δεν ευσταθεί καθότι η 143/2020 Απόφαση ελήφθη στις 22-9-2020, ενώ ο εν λόγω Νόμος δημοσιεύτηκε στις 12-10-2020, δηλαδή σε ημερομηνία μεταγενέστερη της λήψης της Απόφασης, κατά παράβαση των αναγραφόμενων στην παρ. 2.3 περ. ιιι της 7666/εγκ 11/2007 εγκύκλιου του ΥΠΕΣΔΑΑ, όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι σύμφωνα με τη Γενική αρχή του Δικαίου η νομιμότητα της ελεγχόμενης πράξης κρίνεται βάσει του νομικού καθεστώτος που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης. Κατά τον έλεγχο αυτό ερευνώνται, πέραν της παράβασης κανόνα δικαίου, όπως προελέχθη και τα ελαττώματα της αιτιολογίας ή η έλλειψη αυτής. Στοιχεία της αιτιολογίας είναι η αναφορά των κανόνων δικαίου στους οποίους στηρίζεται η  σελ. 22 έκδοση της πράξης, η τυχόν ερμηνεία τους, η ουσιαστική εκτίμηση των πραγματικών καταστάσεων, καθώς και τα κριτήρια και οι σκέψεις του οργάνου σχετικά με άσκηση της διακριτικής ευχέρειας. Στην τελευταία περίπτωση η αιτιολογία μπορεί να προκύπτει και από τα στοιχεία του φακέλου. Η αιτιολογία πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά α) να είναι ειδική (όχι γενική και αόριστη) δηλαδή σχετική με ελεγχόμενη πράξη β) να είναι πλήρης ή επαρκής δηλ. να περιέχει με σαφήνεια τα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά , ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για την ορθότητα της κρινόμενης απόφασης γ) να ανταποκρίνεται στα στοιχεία του φακέλου».

 

Β) ως προς το λόγο μη ύπαρξης νόμιμης οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας πριν την έκδοση της Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά παράβαση του άρθρου 253 Ν. 3463/2006 έχουμε να παρατηρήσουμε: Βάσει της παρ. 5 του ιδίου άρθρου εκδόθηκε η με αρ. οικ. 43886/3-8-2007 Απόφαση Υφυπουργού Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, όπου στο άρθρο 3 αναφέρονται τα αναγκαία στοιχεία που πρέπει να προβλέπει η οικονομοτεχνική μελέτη σύστασης ΑΕ ΟΤΑ. Η μελέτη που εμπεριέχεται στο Σώμα της προσβαλλόμενης Απόφασης , δεν περιέχει όλα τα στοιχεία της προτύπου σύμφωνα με το ως άνω άρθρο της Υπουργικής Απόφασης. Ο αναφερόμενος Νόμος 4674/2020 στις απόψεις του Δήμου σαφώς και είναι μεταγενέστερος και αναφέρεται στη σύσταση των Αναπτυξιακών Οργανισμών, όμως δεν υποκαθιστά τα αναφερόμενα στο άρθρο253 του Ν. 3463/2006,βάση του οποίου εκδόθηκε η με αρ. ΥΑ 43886/2007 σχετικά με τον «Καθορισμό των αναγκαίων στοιχείων της οικονομοτεχνικής μελέτης για τη σύσταση ή μετατροπή Επιχειρήσεων ΟΤΑ και του ελέγχου αυτής», το οποίο παραμένει σε ισχύ. Άλλωστε σύμφωνα με την εγκύκλιο 37260/16-6-2020 Υπουργείου Εσωτερικών Κεφ. Α 8παρ. 3 προβλέπεται «...Αναλογική εφαρμογή επίσης της διάταξης παρ. 2 του αρθ. 253 Ν. 3463/2006 περί εκπόνησης σχετικής οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας πριν την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου όταν την πλειοψηφία του κεφαλαίου κατέχουν ΟΤΑ». Στην προκειμένη περίπτωση έπρεπε να προηγηθεί η εκπόνηση της οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας και να εισαχθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση πριν την Απόφαση Σύστασης του Αναπτυξιακού Οργανισμού και έγκρισης του καταστατικού του. Επιπλέον των ανωτέρω και όπως προκύπτει από τους απολογιστικούς πίνακες βιωσιμότητας της συμπεριλαμβανόμενης μελέτης στην προσβαλλόμενη Απόφαση, αυτοί συντάχθηκαν κατά τα πρότυπα απολογιστικών πινάκων του Υπουργείου Ανάπτυξης και συγκεκριμένα βάση του Νόμου 4399/2016 που αφορά στη σύσταση καθεστώτων ενισχύσεων ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της Χώρας και όχι στη σύσταση Αναπτυξιακών Οργανισμών.

 

Γ) Ως προς το λόγο της συμμετοχής του ίδιου ΟΤΑ σε περισσότερους τους ενός ΑΟΤΑ επιφυλασσόμαστε να απαντήσουμε καθότι έχουμε διατυπώσει ερώτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών και εκκρεμεί απάντησή του.

 

Δ) Πέραν των ανωτέρω και στα πλαίσια του υποχρεωτικού ελέγχου Νομιμότητας του αρθ.225 του Ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το αρθ. 116 του Ν.4555/2018 και ισχύει και μετά την αναζήτηση στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ της αντίστοιχης Απόφασης ΔΣ των λοιπών μελών του Οργανισμού, αλλά και μετά από επικοινωνία μας με το Τμήμα Διοικητικού Οικονομικού Ν. Αργολίδας, που διενεργεί τον έλεγχο Νομιμότητας στις αντίστοιχες Αποφάσεις των Δήμων Ναυπλιέων και Επιδαύρου έχουμε να παρατηρήσουμε:Από την 113/2020 (ΑΔΑ:Ω66ΙΩΡΨ-0ΑΝ) Απόφαση ΔΣ Δήμου Επιδαύρου προκύπτει απόκλιση στο άρθρο 9 παρ. 5, όπου στον μεν Δήμο Επιδαύρου, αναφέρονται συγκεκριμένα πρόσωπα που θα μετέχουν στο ΔΣ του νεοσυσταθέντος Αναπτυξιακού Οργανισμού, κάτι που δεν προκύπτει στην εξεταζόμενη 143/2020 Απόφαση ΔΣ Δ. Βόρειας Κυνουρίας, η οποία διαφοροποίηση του καταστατικού του ίδιου Οργανισμού , όπως εμπεριέχεται στις δυο Αποφάσεις του ΔΣ μελών του

σελ. 23 Οργανισμού , συνιστά λόγο ακύρωσης της 143/2020 Απόφασης ΔΣ Δήμου Βόρειας Κυνουρίας . Σημειωτέον ότι από το διαλογικό τμήμα της 143/2020 Απόφασης ΔΣ προκύπτει η επίμονη αναζήτηση από την αντιπολίτευση της γνωστοποίησης ενώπιον του Οργάνου των προσώπων του ΔΣ του νεοσύστατου Αναπτυξιακού Οργανισμού, κάτι το οποίο δεν έγινε χωρίς να αιτιολογείται η συγκεκριμένη άρνηση και στην ουσία έχουμε έγκριση καταστατικού διαφορετικού ως προς το άρθρο 9 σε σχέση με αυτό που επικύρωσε το ΔΣ Δήμου Επιδαύρου.Ε)Το γεγονός ότι με την 197878/25.11.2020 Απόφαση Συντονιστή Α.Δ.Π.Δ.Ε. & Ι./Τμήματος Διοικητικού Οικονομικού Ν. Αργολίδας, ακυρώθηκε η 113/2020 Απόφαση ΔΣ Δήμου Επιδαύρου που αφορά τη σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού των Δήμων Ναυπλιέων, Επιδαύρου και Βόρειας Κυνουρίας και ως εκ τούτου μετά την Απόφαση αυτή δε μπορεί να υλοποιηθεί η συστατική πράξη των τριών Δήμων. Επιπλέον από τους λόγους ακυρότητας της συγκεκριμένης Απόφασης προκύπτουν πανομοιότυποι λόγοι ακύρωσης και για τη 143/2020 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Δ. Βόρειας Κυνουρίας. Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή με βάση τα άρθρα 225, 226 και 227 συνδυαστικά με το αρθ. 238 Ν. 3852/2010(ΦΕΚ Α 87), όπως αντικαταστάθηκαν με τα άρθρα 116,117, 118 και 131 Ν.4555/2018 ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά το μεταβατικό στάδιο λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ α και β βαθμού, ασκεί τις αρμοδιότητες του Επόπτη ΟΤΑ και εξετάζει την προσβαλλόμενη Απόφαση για λόγους νομιμότητας και όχι ουσίας κατά το χρόνο εξέτασής της, θα πρέπει να γίνει αποδεκτή η προσφυγή του κου Παναγιώτη Μαντά κατά της 143/2020 Απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Δ. Βόρειας Κυνουρίας για τους λόγους που αναλυτικά αναφέρονται πιο πάνω''.
 
Δηλαδή, σύμφωνα με την Αποκεντρωμένη, δεν έχει προηγηθεί οικονομοτεχνική μελέτη σύμφωνα με τα πρότυπα του έχει θέσει το υπουργείο Εσωτερικών, δεν έχει προηγηθεί εγγραφή πίστωσης στον προϋπολογισμό για τον νέο οργανισμό στον Δήμο Βόρειας Κυνουρίας και επίσης, ακυρώθηκε η 113/2020 Απόφαση ΔΣ Δήμου Επιδαύρου που αφορά τη σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού των Δήμων Ναυπλιέων, Επιδαύρου και Βόρειας Κυνουρίας και ως εκ τούτου μετά την Απόφαση αυτή δε μπορεί να υλοποιηθεί η συστατική πράξη των τριών Δήμων.
 
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται απόψε η συζήτηση στη συνεδρίαση διά τηλεδιάσκεψης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σχόλια επισκεπτών

Πάντα γυρίζουν πίσω αποφάσεις ,καθώς και εντάλματα.Δεν καταλαβαίνω κάποιοι για ποιο λόγο χαίρονται.Είναι τόσο άσχετοι που καλό θα ήταν να ρωτάνε και να μην κάνουν τον ξύπνιο και να λένε κουταμάρες.Η σύσταση του αναπτυξιακού οργανισμού θα γίνει είτε το θέλουν είτε όχι.Καλό θα είναι αυτοί οι ξύπνιοι πριν γράψουν να βουτάνε το κεφάλι στο μυαλό πρώτα ,γιατί και οι κουταμάρες θέλουν μυαλό.

21:48, τι προσπαθείς να μαζέψεις από τα ασυμμάζευτα; Τους πετσόκοψε τους δικούς ο Μαντας. Τέλος. Το μόνο που έχουμε να δούμε από εδώ και πέρα είναι αν θα βαλουν μυαλό. Τα αλλά αστα. Μην τα κανεις χειρότερα...

Προσθήκη νέου σχολίου

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Οι διευθύνσεις ιστοσελίδων και οι διευθύνσεις email μετετρέπονται σε συνδέσμους αυτόματα.
katafigio